הפקת קטלוגי מתנות – כך תעשו זאת נכון
הפקת קטלוגים בצורה המיטבית הינה שלב מכריע במיתוג העסק, החברה או השירותים הניתנים בו. למעשה, קטלוגים שונים מוצאים את יעדם פעמים רבות מגיעים אל הנפשות הפועלות בארגון או לקוחותיו ובמידה והם עשויים כהלכה, המוניטין והלויאליות מתקבעים היטב וזוכים לביסוס ממשי. הפקת קטלוגי מתנות לא יכולה להיות מוצלחת רק על סמך תוכן המתנות שבתוכם ולהלן הדברים החשובים הנוספים אשר קובעים את מהותו של הקטלוג ויכולתו לבלוט ולהרשים.
עיצוב מושכל
הפקת קטלוגי מתנות חייבת לקחת בחשבון התקשרות עם סטודיו או בית דפוס ייעודי אשר מתמחה בעיצוב. על הקטלוג להעביר בצורה קולעת, תמציתית ומושכת את העין את זהות המוצרים שבתוכו, ייחודיותם ואיכותם. לשם כך אנשי העיצוב זקוקים למידע נרחב אודות קהל היעד אשר אליו יגיעו הקטלוגים, האם מדובר בקטלוג מתנות לפסח עבור עובדים, מתנות סוף שנה לגני ילדים וכו'. עבור כל קהל יעד מותאם עיצוב ייחודי. תהליך העיצוב כולל שילוב של תכנון הרקעים השונים בקטלוג, זוויות צילום המוצרים, תכנון משפטי מפתח שיופיעו מעת לעת, קביעת מקום להצהרות או אלמנטים פרסומיים אחרים וכו'. כל תהליך הפקת קטלוגי מתנות חייב לעבור תכנון מושכל ולתת ביטוי למוצרים אשר אותם מעוניינים "לדחוף" לעומת אלו השוליים יותר, אשר ברוב המקרים יראו עם תמונות קטנות וכיתוב פחות מודגש. מדובר באומנות לשמה אשר כוללת היבטים מקצועיים מהעיצוב התעשייתי, השיווקי והפסיכולוגי.