מיתוג עסקי הוא מהלך מובהק של יצירת זהות אחידה לעסק או לחברה שמיועד לקבע אותה בתודעת קהלי יעד שונים כספקית בלעדית או ייחודית ומועדפת לאספקת מוצר או שירות. מיתוג אינו מתמצה רק בבחירת לוגו וסלוגן, מוצלחים ככל שיהיו, אלא בחידוד ובהדגשת המאפיינים המייחדים ומבדלים את העסק או החברה שלכם ממתחרים שונים ובכך מהווים אלמנט חשוב ומרכזי במיתוגה.
חשוב שהמיתוג שלכם ידגיש יתרונות יחסיים כגון: שירות לקוחות יוצא דופן באיכותו, אחריות מלאה למוצר או לשירות, ניסיון רב, מאגר לקוחות מרשים, יוקרה, מחיר תחרותי ואטרקטיבי ועוד. המיתוג הוא מעין כותרת, האמורה לכלול את מרב- גם אם לא את כולם – היתרונות המאפיינים אתכם ובכך ממצבים וממתגים אתכם בעסק שכדאי ומועיל ללקוחות לרכוש את מוצריו או לשכור את שירותיו.
על מנת לקיים תהליך מיתוג מושכל ואפקטיבי הכרחי לעשות שיעורי בית: לערוך סקר שוק, לברר ולוודא מי הם המתחרים, מה הם מציעים, מה המחיר שלהם, מה מבדל אותם לעומת מתחרים אחרים.
במקביל, לפני כן או לאחר מכן, חשוב לאפיין ולהגדיר תכונות שאמורות להיות לחברה שמציעה ללקוחות מה שאתם מתכוונים להציע להם, לבחון האם מי מהחברות מתאפיינת בהן על פי האופן שבו היא מציגה עצמה בפני לקוחות, ולאמץ לעצמכם תכונה חדשה, שאינה מוצעת על ידי האחרות או לחדד ולשכלל תכונה חיובית טובה ולהפוך אותה לתכונה הדומיננטית שלכם.
תהליך המיתוג אמור לבוא לידי ביטוי גם ואולי בעיקר בייצוג הוויזואלי שלכם ואם לדייק - בחזות הגרפית של המותג: בלוגו ,בצבעים, בסלוגן, במיקום המרכיבים השונים של הסמל ועוד.
לאחר בחירה בלוגו עליכם להקפיד על הטמעתו בכל המוצרים שאתם מייצרים כחלק בלתי נפרד מאמצעי השיווק והפרסום: כרטיסי ביקור, פליירים, ברושורים, חוברות, נייר משרדי, מכשירי כתיבה ועוד.
תהליך מיתוג נכון אמור לבנות את הכוח השיווקי של המוצר או השירות שלכם. במידה שניתן לבטא אותו באופן בהיר ומוחשי באמצעות גרפיקה בלבד- מה טוב. עם זאת, ייתכן כי בשל הקושי לעשות זאת נכון להוסיף ללוגו גם שורת מותג ( "תג- ליין") המאפיינת אתכם, ממצבת ומבדלת אתכם לעומת המתחרים ומקבעת אתכם כמותג שהוא, לדוגמה, "הזול ביותר שקיים".
חשוב שתהליך המיתוג ייעשה בד בבד עם מתן ביטוי - הן מבחינת התוכן והן מבחינת הצורה – עם חזון החברה וערכיה, עם כל מה שחשוב לה להיות מוצגת באמצעותו ולהיות מזוהה עמו, כגון: אחריות, יושר, יושרה, ותק, ניסיון, התחדשות, מקוריות, חדשנות, גמישות ועוד.
תהליך המיתוג הוא תהליך של צמצום ומיקוד. ריבוי מסרים לא אפקטיבי. חשוב להתרכז בהבלטת מסר מרכזי .
על מנת לבנות תהליך מיתוג מוצלח ואפקטיבי רצוי לפנות לחברה מקצועית המתמחה במיתוג עסקים וחברות ויכולה לתת לכם את המענה המיטבי על מנת ליצור עבורכם מיתוג שיקדם וימנף את החברה וירקיע אותה ואתכם לגבהים חדשים.