עיצוב גרפי הוא חלון הראווה של העסק. הוא כרטיס הביקור שלו. הוא המאפיין הבולט של מיתוגו. העין נתפסת אל החזות החיצונית, אל המעטפת. המבט הראשון מתביית על אופן העיצוב, על האסתטיקה. לעיצוב יש כוח משיכה חזק. עיצוב יפה, מושקע, מזמין את העין להשתהות על המוצר המעוצב בעוד עיצוב מרושל גורם להסיט את המבט.
עיצוב נאה הוא הזמנה פתוחה להתוודע אל המוצר. לעיצוב יש חלק מרכזי, מכריע, באופן שבו אנחנו תופסים את המוצר. מוצר מעוצב נתפס בתודעה כמוצר איכותי. ליופי יש משקל מעבר להיותו שכבת ציפוי דקה.
לעיצוב יש אמירה. עסק אשר כל מוצריו, לרבות, כמובן, חומרי השיווק שלו מעוצבים כראוי משדר רצינות, אמינות, מקצועיות. אנחנו אוהבים שמתייחסים אלינו בכבוד, שמשקיעים מאמצים להציע לנו מוצר מעוצב, איכותי. מגיע לנו, הצרכנים, הדבר הכי טוב, הכי יפה.
חשיבותו של עיצוב גרפי נובעת מהצורך לשדר לצרכן הפוטנציאלי תחושה כי הוא מוזמן לרכוש מוצר אולטימטיבי, אפקטיבי, שמעוצב באופן אטרקטיבי.
על מנת לבחון את משמעות העיצוב אנחנו צריכים להשיב על השאלות שמציב בפנינו האתר של העסק והפרסומים האחרים שלו בדפוס: האם הוא מוצא חן בעינינו? האם הוא מעורר בנו עניין? האם העיצוב מושך את תשומת הלב שלנו ומגרה אותנו לקרוא? האם קל לנו לקרוא? עיצוב איכותי גורם להדגשת התוכן. העיצוב אינו משתלט עליו אלא נמצא ברקעו. עיצוב טוב מתבצע על ידי שימוש בגופן נוח ונעים לקריאה. עיצוב טוב עושה שימוש מידתי בין האופן לתוכן. עיצוב טוב משרת את התוכן, שהוא העיקר: הגולש באתר או הקורא את החומר הפרסומי אמור להבין בבהירות וללא קושי מה מוצע לו.