מה היא אופנה? עונה משתנה של טעם... אופנות, כמו עונות, מתחלפות וכמעט כמוהן- יש ששבות.יש אופנות שרווחו לפני עשרות שנים והן שבות, כטרנדים חמים, במתכונת רטרו.
כאשר מדברים על טרנדים חדשים בעיצוב גרפי חשוב להגדיר את מושא העיצוב- מוצר, אתר אינטרנט ועוד- ואת מטרתו. כך או כך, אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ובעיקר תכנות עיצוב חדשניות מאפשרות כיום לקבל מוצרים מושקעים מאוד מבחינת העיצוב הגרפי שלהם.
על מנת להתאים את העיצוב לקונספט נדרש שיתוף פעולה מלא והדוק בין מזמיני העיצוב ובין אנשי המקצוע השוקדים עליו.
ציוד משוכלל, ידע מקצועי שנרכש בלימודי עיצוב גרפי וניסיון מצטבר מאפשרים כיום לכל לקוח לקבל את המוצר, האריזה או הפקת הדפוס שלו מעוצבת על פי רצונו, ברזולוציה מדויקת, במגוון צבעים, בשילוב תמונות ואיורים, כשהמלל המבוקש מובלט ומודגש.
אחד הטרנדים החדשים הוא התאמת השפה הגרפית לחזון ולערכים של העסק שבעליו מזמין עיצוב גרפי. צבעי לוגו שתואמים את התפיסה העקרונית ואת מדיניות העסק (לדוגמה עסק שמציע שירותים שונים בתחום הטבע והבריאות יאופיין בצבעים שקטים ובהירים, טבעיים, כגון ירוק וכחול, בעוד עסק של די ג'יי, שמרקיד ומלהיב ומלהיט רוקדים במוסיקה רועשת יאופיין בצבעים עזים וחדים כגון אדום ושחור).