בעולם של דימויים ותדמיות, עולם שבו הקביעה "הבל היופי ושקר החן" היא מופרכת, תלושה ומנותקת, רובנו-ככולנו מבינים כי חלק ניכר ממאמצי השיווק מושקע ביצירת דימוי מושך, מרהיב ומלהיב. כך כאשר אנשים מנסים לשווק את עצמם, להרשים את זולתם, וכך, ודאי, כאשר מנסים לשווק מוצרי צריכה שונים.
אנשים, רובם ככולם, נוטים ללכת שבי אחרי דימויים חיצוניים. אריזה מושכת את העין נתפסת בעינינו כאריזה של מוצר אטרקטיבי. אנחנו מתקשרים, אסוציאטיבית, עם מוצרים דרך המעטה החיצוני שלהם, דרך אריזתם. מה יש בקנקן היא ודאי שאלה מסקרנת, אבל כדי לגלות את התשובה נמתין מעט: תחילה, נתרשם מיפי הקנקן. מעיצובו. מהיותו מקור משיכה.
אריזה מעוצבת היטב פועלת על החושים שלנו. היא גורמת לנו להידרש אליה כאל מוצר אסתטי. היא פועלת עלינו הן במישור הגלוי והן במישור הסמוי. אנחנו מייחסים באופן טבעי את מאפייני האריזה למאפייניו של המוצר. אנחנו מניחים, כי אם האריזה יפה, מושכת, אטרקטיבית, כך, בהתאמה, יהיה גם המוצר.
אבל לאריזה יש לא רק ערך אסתטי. כאשר היא מנוצלת לבידול ולמיתוג ההשפעה שלה על הצרכן גדולה ורבה מאוד. אריזה ממותגת משפיעה עלינו בכך שהיא יוצרת הקבלה מיידית בין האריזה ובין המוצר. בנוסף, אריזת מותג מעוצבת מעצימה את האפקטיביות של השיווק וממילא גם מגבירה את הסיכוי שהמוצר יירכש על ידינו.
תרומת העיצוב למיתוג
אריזות מעוצבות ממחישות את החשיבות ואת המשקל הרב,המכריע, שהיצרנים מייחסים להן. זו הסיבה לכך שיצרניהם של מוצרים רבים פונים אל סטודיו מקצועי שמציע להם שירותי עיצוב והפקות דפוס המסייעים להם לחשוף את המוצר שלהם בפני לקוחות פוטנציאליים באופן שלא יוכל להותיר אותו אדיש כלפיהם.